عوامل موثر بر بازاريابي و فروش


نقش و تاثير موتورهاي جستجوگر را در بازاريابي اينترنتي را هيچکس نمي تواند ناديده بگيرد مديران تجارت آنلاين جذب بيننده در سايت را براي موفقيت در دنياي مجازي ضروري مي دانند . براي آن ها از اهميت کمي برخورداري است نوع کالا و توليدات ارائه شده در سايت اگر وب سايتي به دنبال ارائه و فروش کالا يا خدمات و کسب درآمد يا محبوبيت باشد بايد توان جذب وافزايش بازديد کننده داشته باشد.


راههاي دستيابي کاربران فضاي مجازي به سايت چيست ؟


بدون شک بايد گفت که ما در اغلب موارد به کمک بازاريابي موتورهاي جستجوگر ماننده گوگل به آنچه که مي خواهيم، دست پيدا مي کنيم. 82 درصد کاربران اينترنت، موتورهاي جستجو را ابزار اصلي خود براي يافتن وب سايت ها دلخواه عنوان کرده اند. 57 درصد از کاربران اينترنت، هر روز جستجو مي کنند و 46 درصد اين جستجوها براي کالا يا خدمات است. 85 درصد ترافيک هدفمند در اينترنت را موتورهاي جستجوگر باعث مي شوند همانگونه ملاحظه ميفرماييد آمارها نشان ميدهد در سال هاي اخير به وسيله موتورهاي جستجوگر که به خريداران اين امکان را مي دهد به راحتي و سهولت کالا و خدمات مورد نظر خود را بيابند و اطلاعات دقيقي در مورد آن کسب نمايند نکته قابل توجه اين است که که تنها رتبه هاي بالاي نتايج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار مي گيريند و کاربران به سايت هاي ليست شده د راين رتبه ها مراجعه مي نمايند . بسياري از کاربران و مشتريان وب سايت ها دريافته اند که در اغلب موارد 10 رتبه اول نتايج جستجو مي تواند خواسته آنها را بر آورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها 10 سايت اول نتايج جستجو را مرور کنند.


راههاي دستيابي کاربران فضاي مجازي به سايت


آناليز آماربازديد کاربران سايت ها


70 درصد از کاربران به هنگام جستجو حتماً يکي از سه وب سايت رتبه اول نتايج جستجو را کليک مي کنند. تنها 7 درصد از آنها وب سايت هاي قرار گرفته در رتبه هاي بيست به بعد را کليک مي کنند. 85 درصد از آنها اگر جوابي براي جستجوي خود در بيست نتيجه اول نتايج جستجو نيابند, موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض مي کنند. 33 درصد کاربران وب باورند دارند که سايت ليست شده در ابتداي نتايج جستجو، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقباي خود است و در آن موضوع پيشرو مي باشد. آمارهاي ارائه شده از بازخورد رفتار کاربران وب پيام بسيار واضحي دارد: وب سايتهاي که در رتبه هاي بالا موتور جسجتو قرار نمي گيرند، بخش اعظمي از مخاطبين و کاربران خود را از دست مي دهند . سايت ها مي توانند در روز هزاران بازديد کننده داشته باشند اما تعداد مخاطبان آن است که موفقيت يا عدم موفقيت سايت را رقم مي زند زيرا مخاطبان هستند که از سايت خريد خود را انجام مي دهند امروزه تجارت الکترونيک خود را با مسئله رتبه بندي در موتورهاي جستجو هماهنگ کرده است زيرا رتبه هاي بالاتر مستقيماً به فروش بيشتر، و معرفي بهتر تعبير مي شوند.


سئو چيست؟



سئو يا بهينه سازي سايت (SEO Engine Optimizations) به معناي به کارگيري ترفندها ، روش هاي و استاندارد سازي هاي است که در اغلب موارد تاثير فوق العاده اي در بالا بردن رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو را دارند. پياده سازي يک برنامه موفق بازاريابي با موتورهاي جستجوگر (SEO Plan)، بدون يک ساختار و زيربناي مستحکم در خود سايت اصولاً با شکست همراه مي باشد.

خدمات و فعاليتهايي که در يک پروسه بازاريابي با موتورهاي جستجوگر انجام مي شود:
• بررسي وضعيت فعلي سايت در موتورهاي جستجو
• بررسي وضعيت فعلي رقباي سايت در موتورهاي جستجو
• تحليل آمار سايت موجود و سايتها و مراجع ديگر آماردهي براي انتخاب عبارتهاي کليدي مناسب
• اصلاح ساختار سايت و بهينه سازي کدها و محتواي صفحات آن بر اساس عبارتهاي کليدي انتخاب شده
• معرفي صفحات بهينه سازي شده به موتورهاي جستجو
• بالا بردن محبوبيت سايت
• بررسي وضعيت رتبه هاي کسب شده سايت و پيشرفت کار
• کنترل و مونيتورينگ رتبه ها و اعمال تغييرات مورد نياز براي حفظ رتبه ها
• تبليغات در موتورهاي جستجو


سئو چيست؟


 


نقش ارتباطات در بازاريابي و فروش


ارتباطات بازاريابي شامل مقالات و پيام هايي مي شود که در برقراري ارتباط با بازار از آن بهره مي برند ارتباطات بازاريابي مهم ترين و اساسي ترين بخش بازاريابي مختلط است که شامل قيمت، مکان و محصول و ارتقا مي باشد . که بايد به عنوان يک استراتژي تعريف و برنامه ريزي شود که بتوان با کمک روش هاي مختلف ارتباطي به اهداف سازماني رسيد مديران بخش ارتباطات بازاريابي مسئوليت تبليغات، برند سازي، بازاريابي مستقيم، طراحي گرافيکي، بازاريابي، بسته بندي، پشتيباني، روابط عمومي، فروش و بازاريابي آنلاين را برعهده دارند .


فرآيند برقراري ارتباطات بازاريابي


فرآيند ارتباطات شامل چهار مرحله فرستنده ، رمزگذاري، دستگاه تغيير دهنده ، رمزگشايي و گيرنده مي باشد که جز جدانشدني تمامي برنامه هاي تبليغاتي و بازاريابي به روش هاي مختلف مانند بازاريابي محتوا ، بازاريابي موتورهاي جستجوگر و روش هاي ديگر بازاريابي تماما از اين فرآيند پيروي مي کنند رمزگذاري دومين مرحله از فرايند ارتباطات را شامل مي شود که يک ايده و فکر خلاق را به يک آگهي قابل توجه و مخاطب پسند تبديل مي کند که آن را از طريق شبکه ها و وسايل ارتباط جمعي مانند تلويزيون راديو و مجلات مورد استفاده قرار مي دهد اين پيام ها به واسطه يکسري تغيير دهنده ها به مخاطب مي رسند سومين مرحله از فرآيند ارتباطات زماني شکل مي گيرد که توسط يک کانال ، شبکه يا يک وسيله ارتباطي پيام مارا به مخاطب انتقال مي دهد و رمز گشايي زماني شکل مي گيرد که اين پيام توسط يک يا چند حس دريافت مي شود مانند پيام هاي تلويزيون که توسط مخاطب هم ديده مي شوند و هم شنيده مي شود يکي از مشکلاتي که باعث مي شود تبليغات موثر نواقع نشود مشکلاتي است که باعث قطع شدن پيام و عدم تمرکز مي شود که در هر کدام از مراحل فرآيند برقراري ارتباط مي تواند اتفاق بيفتد.


نقش شبکه هاي اجتماعي درارتباطات بازاريابي


تبليغات و بازاريابي شبکه هاي اجتماعي با کمک شبکه هايي مانند يوتيوب، اينستاگرام، فيس بوک و . در حال توسعه و پيشرفت هستند با توجه به يک تحقيق در سال 2011، 88 درصد از حجم فعاليت شبکه هاي اجتماعي براي بحث تبليغات استفاده مي شود در واقع گستره و پيشرفت حجم تبليغات در شبکه هاي اجتماعي در حال تسخير زندگي روزانه تمامي افراد جامعه مي باشند تبليغات در روش هاي گوناگون مانند تبليغات د رتلويزيون، استفاده از اپليکيشن ها و . به کار مي رود خيلي از روش هاي تبليغاتي که امروزه توسط کمپاني هاي بزرگ و مطرح به کار مي رود تهيه و توليد کليپ ها و انتشار دريوتيوب گوگل و ديگر شبکه هاي اجتماعي مي باشد.


نقش شبکه هاي اجتماعي درارتباطات بازاريابي


بررسي تاثيرات تغييرات محيط بربازاريابي و فروش


تمامي فعاليت هاي بازاريابي تاثير پذير از عوامل محيطي متفاوتي است که از هر کدام به نحوي تاثيرپذير است با توجه به تغييرات اين تاثيرات ممکن است جزئي و يا به صورت عميق باشد مانند: تغيير قيمت ارز، تغيير سليقه، ذائقه، باور ها و عادات آثار گوناگوني بر فعاليت هاي بازاريابي کسب و کارها دارد. کسب اطلاعات صحيح و مناسب از محيط اين امکان را به بازارياب مي دهد که بازارهاي جديدي را شناسايي کنند.


محيط شناسي



محيط شناسي از فرايند گردآوري اطلاعات مربوط به انواع محيط ها از طريق بررسي، مطالعه و روش هاي گوناگون تحقيقاتي در بازاريابي و فروش مي باشد ، بازاريابان معمولا اين اطلاعات را از فروشندگان، واسطه ها،مشاورين کسب و کار ، کارگزاران و نمايندگان دولت، رومه ها، کتابها و . . . به دست آورند. "تحليل محيطي" عبارت است از تفسير و تعبير اطلاعات گرد آوري شده محيط. بازاريابان اين اطلاعات را با توجه به موقعيت کسب و کار خود مورد تجزيه و تحليل و ارزيابي قرار مي دهند تا بتوانند با توجه به نتايج حاصله استراتژي برنامه هاي بازاريابي در آينده و حال را برنامه ريزي کنند وميزان تاثيرات متغيرها را بر کسب و کار خود مورد بررسي قرار مي دهند .


روش هاي برخورد با محيط بازاريابي


• روش "بازاريابي انفعالي" است در بازاريابي انفعالي، عوامل محيطي، عواملي غير قابل کنترل به حساب مي آيند که بايد خود را با آنها منطبق ساخت.
• روش ديگر "بازاريابي فعال " است. در اين بازاريابي سعي بر آن است تا گام هايي براي تاثير در عوامل محيطي برداشته شود


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بازاريابي ,سايت ,موتورهاي ,رتبه ,جستجو ,کاربران ,موتورهاي جستجوگر ,نتايج جستجو ,بررسي وضعيت ,موتورهاي جستجو• ,موتورهاي جستجو ,بازاريابي موتورهاي جستجوگر ,بازديد کننده داشته
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Ricardo وبلاگ خاص روزنوشته ها و یادداشت های محمد مقیسه صنایع دستی دلنوشته های من تقدیم به پسرم دنیای لینک باران پاییزی آموزش عکاسی و ساخت آتلیه شخصی