آنچه بايد درمورد ديجيتال مارکتينگ بدانيد


براي بازاريابي و تبليغ محصولات روش هاي گوناگوني وجود دارد که در اين بين روش ديجيتال مارکتينگ يکي از جديدترين و به روز ترين روش هايي است که براي تبليغ بيشتر محصولات به مشتريان مورد استفاده قرار مي گيرد. همانطور که از عنوان ديجيتال مارکتينگ مشخص است، مهمترين فاکتور براي اينکار، بکارگيري از ابزار هاي ديجيتالي مي باشد.
امروزه به دليل گسترش دسترسي به اينترنت افراد بيشتر وقت خود را در اينترنت و دنياي مجازي سپر مي کنند که اين عامل باعث مي شود دنياي اينترنت به محل خوبي براي تبليغ محصولات تبديل شود. در ديجيتال مارکتينگ از هر ابزار ديجيتالي مانند، سايت، ايميل، شبکه هاي مجازي و. براي تبليغ محصولات استفاده مي شود و استفاده از آن تنها محدود به کسب و کارهايي که به صورت اينترنتي فعاليت مي کنند، نمي شود بلکه کسب و کارهاي سنتي نيز مي توانند با استفاده از ديجيتال مارکتينگ به تبليغ هرچه بيشتر محصولات و خدمات خود، در دنيايي که مخاطب آن هدف بسيار گسترده اي دارد، بپردازند.


ديجيتال مارکتينگ چيست


ابزار هاي مورد استفاده براي ديجيتال مارکتينگ


همانطور که گفته شد، بازاريابي ديجيتال امروزه نقش بسيار موثر در جذب هرچه بيشتر مشتري و فروش بالاتر محصولات هر شرکتي دارد. به همين دليل در اينجا مي خواهيم چند نمونه از مهمترين ابزارهايي که در ديجيتال مارکتينگ مورد نياز مي باشد را بررسي کنيم.


بازاريابي محتوا: بازاريابي محتوا، يک ابزار بسيار مناسب براي ديجيتال مارکتينگ کسب و کار هايي است که به صورت آنلاين فعاليت مي کنند. در بازاريابي محتوا شما ديگر دغدغه اي براي ارتباط با مشتريان نداريد تا بخواهيد آنها را قانع کنيد که از خدمات شما استفاده و يا محصولات شما را خريداري نمايند. در اين روش شما تنها بايد نياز مشتريان خود را شناسايي کند و با توليد يک محتواي بسيار خوب براي برطرف کردن نياز آنها فعاليت کنيد. در اين کار هرچه قدر که محتواي شما نياز مشتريان را بهتر برآورده سازد، مي توانيد باعث جذب هرچه بيشتر آنها شويد.


شبکه هاي اجتماعي: امروزه بيشتر کاربران از گوشي موبايل خود براي وب گردي و برطرف کردن نياز هاي خود در اينترنت استفاده مي کنند که در نتيجه آن وقت زيادي را در شبکه هاي اجتماعي سپري مي کنند. بنابراين شبکه هاي اجتماعي محل مناسبي براي تبليغ هر نوع کسب و کاري مي باشد.


بازاريابي به صورت ويدئويي: بارها برايمان پيش آمده است براي اطلاع از يک موضوع به سراغ اينترنت رفته ايم ولي حوصله خواندن مطالب و مقالات طولاني درباره آن را نداشته ايم و به جاي آن به دنبال ويدوئي هايي آموزشي درباره موضوع مورد نظر خود بوده ايم. مشتريان ما نيز از اين قاعده مستثني نبوده و ترجيح مي دهند تا از محتواي ويدئويي به جاي محتواي متني براي برطرف کردن نياز خود استفاده نمايند. به همين دليل امروزه بازاريابي ويدئويي در ديجيتال مارکتينگ نقش بسيار موثري در موفقيت هرچه بيشتر کسب و کارها دارد.


بازاريابي چريکي: اکثر کسب و کارهاي نوپا توان مالي لازم براي تبليغات ندارند و نمي توانند مانند رقباي خود که سالها در حال فعاليت هستند، خدمات و محصولات خود را به ديگر معرفي نمايند. اين گونه کسب و کار ها بايد از بازاريابي چريکي استفاده کنند. در اين روش بيشتر تمرکز بر روي مشتريان فعلي مي باشد. به طوريکه کسب و کار هاي نوپا به مشتريان فعلي بهترين و منحصر به فرد ترين خدمات را ارائه مي کنند تا آن مشتريان باعث جذب مشتريان ديگر شوند. به گونه اي که اين افراد از خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما در جمع دوستان و اطرافيان خود صحبت مي کنند و آنها هم ناخودآگاه به سمت شما جذب خواهند شد. چرا که وقتي افراد تعريف محصولات و خدمات يک شرکتي را از زبان فاميل و افرادي که به آنها اعتماد دارند، بشنوند بيشتر از آنکه خود شرکت بخواهد از خدمات خود تعريف نمايد، به سوي آن جذب خواهند شد.


دليل استفاده از ابزارهاي ديجيتال مارکتينگ


استفاده از ابزار هاي بازاريابي ديجيتال باعث مي شود که صاحبان کسب و کار ها در مقايسه با روش هاي بازاريابي سنتي دسترسي خيلي سريع تر و راحت تري به جامعه هدف خود داشته باشند. علاوه بر اين استفاده از اين ابزار ها به هزينه بسيار کمتري در مقايسه با روش هاي سنتي دارد و در عين حال امکانات تبليغاتي بسيار متنوعي را در اختيار صاحبان کسب و کار ها قرار مي دهد.


بازاريابي ديجيتال مارکتينگ


مزاياي استفاده از ديجيتال مارکتينگ


با توجه به اينکه امروزه کمتر از شيوه هاي سنتي براي تبليغات استفاده مي شود و مردم بيشتر به سمت و سوي تبليغات در حوزه هاي آنلاين و ديجيتال اعتماد مي کنند، بنابراين اين روش براي داشتن کسب و کاري موفق بسيار اهميت دارد. با استفاده از اين روش شما مي توانيد معيارهاي سنجش و ارزيابي را در اختيار مشتريان خود قرار دهيد تا ديگر افراد با اعتماد به اين ارزيابي ها، به محصولات و کار شما اعتماد کنند. همچنين تنوع بسياري براي تبليغات در اين حوزه وجود دارد و شما مي توانيد با استفاده از بودجه اي که براي کار تبليغات در اختيار داريد از يک يا چند روش براي کار خود استفاده نماييد. از ديگر مزاياي اين روش مي توان به مناسب بودن هزينه تبليغات ديجيتال نسبت به شيوه هاي سنتي نام برد و اين در حالي است که بازدهي اين روش نيز بسيار بالا است و شما در کوتاهترين زمان و با کمترين زمينه مي توانيد تبليغات خود را انجام داده و حتي استراتژي ها و روش هاي خود را نيز در بازه زماني مختلفي تغيير دهيد.


چه تفاوتي بين ديجيتال مارکتينگ و بازاريابي اينترنتي وجود دارد؟


خيلي ها تصور مي کنند که بازاريابي اينترنتي همان بازاريابي ديجيتال است. اما بايد بگوييم که اينطور نيست و اين دو باهم تفاوت دارند. در بازاريابي ديجيتال همانطور که گفته شد از ابزارهاي ديجيتالي استفاده مي شود و اين ابزار ها در بسياري از مواقع مي توانند بدون دسترسي به اينترنت کار کنند اما در بازاريابي اينترنتي تنها از رسانه هايي استفاده مي شود که به طور دائم به اينترنت متصل هستند. در واقع بازاريابي اينترنتي زير مجموعه اي از بازاريابي ديجيتال مي باشد.


شبکه هاي اجتماعي در ديجيتال مارکتينگ


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : استفاده ,ديجيتال ,بازاريابي ,محصولات ,بيشتر ,مشتريان ,ديجيتال مارکتينگ ,هرچه بيشتر ,براي تبليغ ,بازاريابي اينترنتي ,بازاريابي ديجيتال ,براي تبليغ محصولات
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ترفند برتر دیسک کمر،گردن،مفصل تینر russia2.parsablog.com کاشت طراحی ناخن با دستگاه در شیراز همه چی موجوده کتابخانه امیرالمؤمنین علیه السلام اراک مهندسی صنایع Michelle نماوا کلیپ 7 بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.