منظور از سئو سايت چيست؟


اگر شما هم در فکر راه اندازي يک وب سايت بوده باشيد و يا در حال حاضر در اين زمينه در حال فعاليت هستيد، حتما با واژه سئو و بهينه سازي سايت مواجه شده ايد. اين موضوع براي افرادي که وب سايت هاي تجاري و فروشگاه هاي اينترنتي دارند و از اين طريق کسب درآمد مي کنند، از اهميت بالايي برخوردار مي باشد. اما سئو سايت به چه معناست؟ اگر بخواهيم دقيق تر به اين موضوع بپردازيم بايد از معناي اين کلمه شروع کنيم. SEO مخفف کلمه Search Engine Optmizationation است که به معناي بهينه سازي وب سايت ها براي موتورهاي جستجوگري مانند گوگل مي باشد. اما اگر بخواهيم يک مفهوم ساده و قابل لمس براي اکثر مخاطبان را عنوان کنيم، بايد بگوييم که سئو سايت مجموعه تکنيک ها و روش هايي است که با کمک آن ها شما مي توانيد وب سايت تان را بهتر و سريع تر به مخاطبان خود و موتورهاي جستجو معرفي کنيد. هر چه کار بيشتري روي بهينه سازي وب سايت تان انجام شده باشد، در نهايت رتبه وب سايت تان بهبود يافته و وب سايت شما جز لينک هاي برتر گوگل قرار مي گيرد و شما مي توانيد بدون پرداخت هزينه اضافه در بالاي ليست موتورهاي جستجو قرار بگيريد که بسيار خوب است.


مهمترين اهداف سئو سايت


سئو وب سايت ها اهداف مشخصي را دنبال مي کند. در حقيقت بهينه سازي صفحات وب به شما اين کمک را مي کند که شما در رتبه هاي بالاتري در ليست جستجو ها قرار بگيريد. اين کار باعث افزايش ارتباط بين صفحات وب و کلمات کليدي مي شود. از ديگر اهداف بهينه سازي وب سايت ها مي توان به افزايش تعداد بازديد هاي وب سايت اشاره کرد. البته شما با ترفند هاي ديگري نيز مي توانيد بازديد وب سايت تان را افزايش دهيد؛ اما متاسفانه اين روش ها هميشه موثر نيستند و بازديد ها فقط در همان بازه زماني افزايش پيدا مي کنند. در صورتي که اگر روي سئو سايت به خوبي کار شده باشد، اين افزايش بازديد ها و پيدا کردن مخاطب هدف هميشگي بوده و در طولاني مدت يک ثبات نسبي را ايجاد مي کند. سئو و بهينه سازي صفحات وب اهداف ديگري را نيز دنبال مي کند که از آن جمله مي توان به برندسازي اشاره کرد. اگر به تازگي يک شرکت يا کسب و کار اينترنتي را ثبت کرده و برندتان معتبر و مشهور نشده است، بهينه سازي وب سايت کمک بسيار زيادي به اين هدف شما خواهد کرد. همانطور که مي دانيد برندسازي تاثير بسيار زيادي در گسترش کسب و کار و افزايش فروش محصولات دارد. افزايش فروش محصولات خود يکي ديگر از اهداف بهينه سازي وب سايت ها مي باشد که حتي شايد در نگاه کاربران اين مهمترين هدف طراحي يک سايت فروش محصولات باشد.


مهمترين اهداف سئو سايت


انواع استراتژي هاي سئو سايت


اکثر افراد پس از طراحي کامل وب سايت خود، معمولا با يک سردرگمي همراه هستند و نمي دانند دقيقا بايد چه کاري انجام دهند تا در جايگاه بهتري بين وب سايت هاي مشابه قرار بگيرند. در اين شرايط يکي از ارزانترين و کارآمدترين روش ها بهينه سازي سايت است. البته براي بهينه سازي وب سايت، استراتژي هاي گوناگوني وجود دارد که توجه به هر يک از آن ها در کنار هم مي تواند نتايج شگفت انگيزي را به دنبال داشته باشد. از جمله مهمترين استراتژي ها و تکنيک هاي بهينه سازي وب سايت ها مي توان به استراتژي URL، بهينه سازي کد، پردازش متن و محتوا، انتخاب کلمات کليدي مناسب، بهبود ساختار سايت، انتخاب نام دامنه و هاست مناسب، بهينه سازي لينک هاي ورودي و لينک دهي و . اشاره کرد. معمولا توصيه مي شود که از همه اين روش ها براي توسعه سئو وب سايت استفاده شود؛ چرا که همه اين پارامترها در معيارهاي رتبه بندي موتور جستجوگري مانند گوگل با اهميت هستند.


سئو کلاه سفيد و سئو کلاه سياه


روش هاي بسيار متنوعي براي بهبود سئو سايت وجود دارد. برخي از اين روش ها مبتني بر معيارهاي رتبه بندي موتورهاي جستجو معرفي شده و هم اکنون مورد استفاده قرار مي گيرند که به روش هاي سئو کلاه سفيد مشهور هستند. بدين معنا که موتورهاي جستجو اين شيوه هاي بهينه سازي وب سايت را پسنديده و مورد تاييد قرار مي دهد. به اين تکنيک بهينه سازي صفحات وب، سئو اخلاقي نيز گفته مي شود. علت اين نامگذاري اين موضوع است که طراح براي بهبود سئو وب سايت خود از روش هاي خلاف قوانين موتورهاي جستجو استفاده نکرده و کاملا اخلاقي و در چارچوب قوانين بهبود سئو، اصولي عمل مي کنند. اما روش هاي ديگري نيز هستند که باعث بهبود سئو سايت شما مي شوند، اما به هيچ وجه مورد تاييد موتورهاي جستجو نبوده و اين موتورها درصدد مقابله با اين روش ها هستند؛ چرا که تصور مي شود، روش هاي کلاه سياه، به نوعي متقلبانه بوده و اصولي نمي باشند. معمولا پايه و اساس اين روش ها دستکاري موتورهاي جستجو يا فريب آن ها مي باشد. ديگر تفاوت اين دو تکنيک در مدت زمان بهبود رتبه وب سايت ها مي باشد. معمولا در روش هاي کلاه سفيد رتبه سايت در طولاني مدت بالا آمده و ثبات نسبي دارد. اما در روش هاي کلاه سياه رتبه سايت به يک باره و به طور ناگهاني بالا مي آيد و دوام ندارد.


سئو کلاه سفيد و سئو کلاه سياه


نشانه هاي استفاده از سئو کلاه سياه:


اگر شرکت سئو به شما اطمينان افزايش رتبه سايتتان را در مدت زمان معيني داد بدانيد که احتمال استفاده از سئو کلاه سياه در سايت شما بسيار فراوان و مشهود است در نتيجه براي جلوگيري از اين فرايند بهتر است سايت خود را پس از سئو بررسي نماييد و در صورت مشاهده يکي از موارد زير مطمئن شويد که شرکت از سئو کلاه سياه در سايت شما استفاده کرده است.
- استفاده بسيار زياد از بک لينک ها
- استفاده از برخي برنامه هاي کامپيوتري جهت توليد صفحات بسيار بي ارزش
- استفاده از محتويات تکراري که اصولا کپي شده از ديگر سايت ها مي باشد.
شايد سايتي بتواند توسط سئو کلاه سياه به رتبه بالايي دست يابد وليکن در نهايت گوگل تک تک موارد را پيدا و حذف مي کند و در نهايت رتبه سايت به شکل چشمگيري با افت رتبه در گوگل مواجه مي شود.


ديجيتال مارکتينگ چيست؟


امروزه در فضاي اينترنت تبليغات بسياري صورت مي گيرد که در حرفه ي طراحي سايت به آن ديجيتال مارکتينگ گفته مي شود در حقيقت ديجيتال مارکتينگ نوعي بازاريابي ديجيتالي مي باشد که افراد با استفاده از تمامي امکان موجود در اينترنت اقدام به تبليغ محصولات و خدمات مي کنند وليکن ديجيتال مارکتينگ سبب بدست آمدن اطلاعات بسيار ارزنده اي مي شود در واقع در بازاريابي ديجيتال افراد با استفاده از ابزار هاي چون: وب سايت، ايميل و شبکه هاي اجتماعي رفتار کاربران را تحليل و بررسي مي کنند تا در فروش محصولات و خدمات خود موفق تر عمل کنند.


ديجيتال مارکتينگ چيست؟ 


ابزار هاي ديجيتال مارکتينگ چيست؟


ديجيتال مارکتينگ داراي ابزارهاي متنوع مي باشد وليکن برخي از آنها در انجام فرايند ديجيتال مارکتينگ بسيار تاثير گذار مي باشند بدين خاطر اغلب افرادي که ديجيتال مارکتينگ را انجام مي دهند از اين ابزار ها به نحو احسن استفاده مي کنند.
- بهينه سازي انواع سايت
بازاريابي محتوا
- انواع شبکه هاي اجتماعي
- بازاريابي ايميلي
- انواع بازاريابي ويدئويي
- بازاريابي چريکي
- انجام انواع تبليغات اينترنتي
چنين ابزارهايي سبب افزايش تقاضا براي استفاده از ديجيتال مارکتينگ در سايت ها مي شود. البته لازم به ذکر مي باشد که سود دهي بالا در استفاده از اين ابزار ها خود عامل بسيار مهمي در استفاده از ديجيتال مارکتينگ مي باشد.


اهداف ديجيتال مارکتينگ در سايت:


اهداف ديجيتال مارکتينگ به دو دسته اهداف جزئي و کلي طبقه بندي مي شوند که هر کدام داراي ارزش بسياري در قرارگيري سايت در صدر نتايج گوگل مي باشد.


اهداف جزئي:


در اهداف جزئي بيشتر اهداف فردي اهميت دارد اهدافي چون:
- افزايش تعداد بازديدکنندگان از سايت
- معرفي برند در فضاي اينترنت و آنلاين
- آموزش افراد در فضاي اينترنت
- جذب افراد مستعد و با هوش


اهداف کلي:


منظور از اهداف کلي اهدافي مي باشد که يک مجموعه براي کسب آن تلاش و با يکديگر به تعامل مي پردازند.
- ايجاد ارتباط صحيح با مشتريان و مخاطبان
- سود و بازگشت سرمايه در کمترين زمان ممکن
- معرفي برند در فضاي اينترنت و ديجيتال
- سوق دادن افراد به سمت استفاده از خدمات غير حضوري در اينترنت مانند خريد کالا و آشنايي با محصولات


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سايت ,استفاده ,سازي ,بهينه ,اهداف ,مارکتينگ ,بهينه سازي ,ديجيتال مارکتينگ ,موتورهاي جستجو ,کلاه سياه ,فضاي اينترنت ,اهداف ديجيتال مارکتينگ ,موتورهاي جستجو معرفي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سمپاشی سوسک موریانه در استان اصفهان شرکت سه سوت وب liquid-analysis Sandy بـیـگـنـــاهـــان ... خرید نمونه سوالات مهندسی اخبار کتاب پروژه فیلم کلیپ برنامه خشکبار نیوز هنرکده نقش آفرینی آرشید Victoria طراحی سایت و سئو