آشنايي با بازاريابي سبز


با توجه به اين موضوع که بازاريابي سبز قدمت چندين ده ساله دارد ولي متاسفانه به دلايل گوناگون در حد مطلوب و توقع و نياز به آن توجه نشده است هرچند با تشديد مشکلات زيست محيطي که در حال حاضر گريبان گير بشر شده است نياز به آن بيشتر احساس ضرورت پيدا مي کند .محافظت از منابع طبيعي ، و جلوگيري از گرم شدن زمين ، استفاده از منابع ، کاهش آلودگي ها صوتي و زيستي از نگراني ها و دغدغه هاي بشر مي باشد که همواره از آن رنج مي برند علم بازاريابي در تلاش شناسايي و ي نيازهاي و خواسته هاي بشر مي باشد اين نياز بشر را شناسايي کرده و تلاش است از روش ها و تکنيک هاي متفاوت بازاريابي آنلاين و فروش و مشاوره کسب و کار به رفع اين مشکلات بپردازد .در ايران با توجه به وجود محدوديت هاي چندين سال اخير نيازمند توسعه و تحول عظيم مي باشد در واقع مسئوليت اجتماعي شرکتها در برابر محيط سبز به عنوان بازاريابي سبز مطرح مي شود تبديل به يکي از استراتژي هاي شرکت ها و سازمانها در بازار رقابتي امروز شده است ايران مانند بسياري از کشورهاي در حال توسعه از سطح بالاي آلودگي هوا، کيفييت پايين آب ، ميزان زياد زباله هاي دفن نشده و . تهديد مي شود که مي توان با فرهنگ سازي و تغييرات کوچک در ميزان مصرف و عادتهاي مصرفي هر فرد مي تواند به نوبه خود حرکت و مشارکتي ارزشمند داشته باشد.


بازاريابي سبز چيست ؟


بازاريابي سبز شامل تمام فعاليت هايي است که براي تسهيل و راحتي به منظور رفع نيازها و خواسته ها ي بشر طراحي مي شود با کمترين اثرات مضر و آسيب زننده بر محيط زيست است . در موارد خيلي کم فعاليت هاي زيست محيطي در تمامي معيارهاي شرکتي قرار مي گيرد ارتقا و افزايش بازاريابي سبز در اثر فشارهاي دروني و بيروني رخ دهد ي تقاضاي مصرف کنندگان، واکنش نسبت به اقدامات رقبا، دخالت روزافزون دولت و افزايش آلودگي محيط زيست را مي توان از جمله فشارهاي بيروني نام برد.


بازاريابي سبز چيست ؟



عوامل دروني موثر بر بازاريابي سبز


عوامل تاثير گذار بر بازاريابي سبز شامل
o عامل هزينه: فعاليت هاي سبز در شرکت مي تواند منجر به کارايي بيشتر منافع و کاهش هزينه هاي مالي است
استراتژي سبز شرکت: مواقعي که شرکت ها با اهداف حفظ محيط زيست فعاليت مي کنند و درنحوه عملکرد خود
o
استاندارهاي زيست محيطي را مي گنجانند بازاريابي سبز با استراتژي هاي سازماني عجين مي شود
o ايجاد موضع رقابتي در بازار: شرکت هايي که مسائل زيست محيطي را در استراتژي و بازاريابي و محصولات توليدي شرکت مد نظر قرار مي دهند در مقايسه با رقباي خود موضع رقابتي براي خود ايجاد مي کنند يک هدف حائض اهميت در اکولوژيکي، ادغام ملاحظات زيست محيطي در همه مراحل فرايند توسعه محسوب مي شود.


سطوح استراتژيک بازاريابي سبز


بازاريابي سبز مي تواند در سه سطح استراتژيک، شبه استراتژيک و تاکتيکي رخ دهد. در سبز شدن استراتژيک، تغييرات زيربنايي استراتژيک در فلسفه شرکت به وجود مي آيد. سبز شدن شبه استراتژيک شامل تغييرات قابل توجهي در راه و رسم سازمانهاي تجاري است. در سبز شدن تاکتيکي برخي فعاليتهاي وظيفه اي مثل ترفيعات ،سبز مي شود، مثلاً در ايام خشکسالي مسئولين امور آب، شعارهاي تبليغاتي براي مصرف بهينه، صرفه جويي و احساس مسئوليت مصرف کنندگان به کار مي برند.


بازاريابي مخفي چيست؟


يکي از روش هاي بازاريابي ، بازاريابي مخفي يا پنهان است مديران بازاريابي معتقد هستند که اگر استراتژي بازاريابي مخفي به صورت درست استفاده نمايند نتايج مطلوبي حاصل مي شود


بازاريابي مخفي چيست؟


روشي است که در آن تبليغات به صورت مستقيم صورت نمي گيرد مانند بازاريابي شبکه هاي اجتماعي،بازاريابي محتوا و . بسيار نامحسوس است و براي جامعه هدف آزار دهنده نمي باشد و در بسياري از موارد حتي جامعه هدف متوجه تبليغاتي بودن نميشوند يکي از محاسن و ويژگي هاي خاص بازاريابي به صورت مخفي تمايل مخاطبين مي باشد که حتي بعد از ديدن بارها يک عکس يا تبليغ از آن خسته نمي شوند زيرادر اين روش از روش هاي بازاريابي و فروش تبليغ به صورت پنهان همراه با يک فرآيند مفيد يا آموزش همراهمي شود در صورتي که در بازاريابي به صورت مستقيم وقتي يک تبليغ چندين بار انجام مي گردد باعث دل زدگي و خستگي و آزار و عدم تمايل مجدد به ديدين آن تبليغ مي شود و تاثير مع مي گذارد.


بازاريابي مخفي چيست؟


روش هاي مختلف بازاريابي مخفي


1. در بازاريابي مخفي تبليغات همواره با يک فرآيند آموزشي همراه مي شود تبليغ يک برند و يا محصول به صورت غيرمستقيم مانند استفاده از يک مارک يا برند در يک فيلم يا روي لباس بازيکنان يک تيم همگي از روش هاي بازاريابي مخفي است که مديران بازارياب با کمک گرفتن از مشاوره کسب و کار اين استراتژي براي تبليغ برند خود استفاده مي کنند
2. اشاره به نقاط ضعف: يکي از روش هاي بازاريابي پنهان بيان نقاط ضعف کالا يا محصول توليدي است زماني که نقطه ضعف کالا يا محصول بيان شود جلب توجه مخاطب را به همراه دارد


روش هاي متقاعد سازي مشتريان در بازار


گستره بازاريابي و فروش در روش ها و تکنيک ها در حال توسعه و تغييرات چشمگيري مي باشد و هدف اصلي مديران بازاريابي رسيدن به راه حل اساسي براي ماندگاري تبليغات استفاده از مشاوره کسب و کار د رحيطه فعاليتي خود مي باشد بازاريابان موفق هدفشان قبل از تلاش براي متقاعد کردن جامعه هدف فروش خود سعي دارند جزء علايق مشتريان خود باشند نکته قابل توجه متقاعد سازي مخاطبين متفاوت با فريب مردم است در واقع ارائه مشوق هاي ملموس و ناملموس براي اقدام در جهت درک و دريافت پيام تبليغاتي مي باشد.


اصول استراتژي متقاعد سازي مشتريان


بحران هاي اجتماعي
مديران تبليغات مي توانند از المانها و شواهد بديهي اجتماعي براي متقاعد سازي استفاده نمايند . اکثريت افراد جامعه تاثير پذير از عملکرد اطرافيان خود هستند تنها لازمه متقاعدسازي بيان مثالهايي عيني است که ميزان کاربردي بودن نظرات و ايده هايتان در ميان جامعه است و ايده هايتان مورد استفاده قرار مي گيرند جلب اعتماد مشتري از اساسي ترين قدم هاست بايد اثبات نماييد که فردي صادق هستيد و نظراتتان کاملا کاربردي است بايد توانايي ارائه اطلاعات کافي از محصول و خدمات توليدي خود را داشته باشيد
قدرت و اختيار
تمامي افراد جامعه به دنبال کسب اعتبار و احترام مي باشند از اين عامل مي توان به عنوان يک ابزار متقاعد سازي مشتريان استفاده کرد براي مثال در يک نظرسنجي استيو جابز از چنين جمله اي استفاده کرد: " کار من فراهم ساختن راحتيِ مردم نيست، بلکه کار آنها را بهتر کردن است " و سپس گفت: "به ما در بهتر کردن کار مشتريان مان با پر کردن اين نظر سنجي کمک کنيد."
محدوديت
ايجاد حس ضروريت و اضطرار يکي از تکنيک هاي


 


بازاريابي ديجيتال درميان روش هاي بازاريابي محتوا و بازاريابي موتورهاي جستجوگر براي مجاب کردن مردم براي اقدام فوري مي باشد زماني جامعه هدف اطلاع پيدا کنند که محدوديت هاي زماني و منابعي در پيش رو دارند احساس ضروريت و فوريت مي کنند زماني ارتباطات به درستي ايجاد شود استفاده از فراخوان به اقدام براي جذب گروه هاي خاص مفيد است .
اصول استراتژي متقاعد سازي مشتريان


نتيجه گيري


استفاده از تکنيک ها و استراتژي هاي متفاوت متقاعد سازي مي تواند الگو مناسبي براي روش هاي نوين متقاعد سازي پيش رو مديران بازاريابي باشد تجزيه و تحليل و بررسي تنوع جمعيتي و اينکه چگونه يک روش و تکنيک متقاعد سازي پاسخ مناسبي ميگرد به مديران اجازه مي دهد که از ميان روشهاي متفاوت بهترين و کاربردي ترين روش بکار بگيرند


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بازاريابي ,استفاده ,متقاعد ,سازي ,زيست ,مخفي ,متقاعد سازي ,بازاريابي مخفي ,زيست محيطي ,مديران بازاريابي ,محيط زيست
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کادوناز ایران مارکت اخبار مهاجرت ایران ایران صنعت عاشقانه و غم انگیز انجمن سی اف خراسان آپشن خودرو | گند م کار انواع روش ها و ابزارهای ردیابی Amy