کسب و کار آنلاين درشبکه هاي اجتماعي


تجارت الکترونيک، راه و روش جديد کسب و کار بازاريابي آنلاين ، به صورت الکترونيکي و با استفاده از شبکه ها و اينترنت است. در اين روش فرآيند خريد و فروش يا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طريق شبکه هاي کامپيوتري و مخابرايت از جمله اينترنت صورت مي گيرد. طبقه بندي هاي مختلفي از تجارت الکترونيک از ديدگاه هاي مختلفي مانند ماهيت تبادلات، ماهيت برنامه هاي کاربردي و . وجود دارد که در اين بحث نمي گنجد. اما همان طور که مي دانيم، خرده فروشان آنلاين جهت فروش بيشتر محصولات خود از بسياري از عکس ها و ويدئو ها بر روي وب سايت خود استفاده مي کنند. با توجه به اين مسئله، اينستاگرام مکاني است که درآن بازرگانان مي توانند محصولات خود را نشان دهند، استفاده از بازاريابي موتور جستجو و . برندشان را بسازند و فروش شان را افزايش دهند. امروزه در هر لحظه فرصت هاي جديدي جهت رشد و توسعه تجارت شما بوجود مي آيد و آن تجارتي ماندگار است که بتواند اين فرصت ها را به درستي شناسايي کند و از آن به درستي استفاده کند.


مشاوره کسب و کار آنلاين


بازاريابي شبکه هاي اجتماعي


رسانه هاي اجتماعي اصطلاحي است که دلالت دارد به اينترنت و کانال هاي مبتني بر تلفن همراه و ابزارهايي که به کاربران امکان تعامل با يکديگر و به اشتراک گذاري نظرات و مطالب را مي دهد. همانطور که از نام آن مشخص است، رسانه هاي اجتماعي ساختمان جوامع و شبکه ها را در بر گرفته و مشوق مشارکت و سرگرمي است. ما نيازمند استفاده از کانال هاي مختلف رسانه هاي ديجيتال هستيم تا مشتريان را تشويق به تعامل باهم و ايجاد جامعه کنيم. عوامل موفقيت بازاريابي رسانه هاي اجتماعي عبارتند از:



  • تعيين اهداف تجاري براي رسانه هاي اجتماعي

  • تبيين استراتژي رسانه هاي اجتماعي

  • مديريت فعال و بجاي شبکه هاي اجتماعي

  • تعريف استراتژي هماهنگي و محتوايي

  • تعريف استراتژي ارتباطات

  • استفاده از بهترين راهکارهاي دسترسي به مرکز دنياي رسانه هاي اجتماعي

  • بهينه سازي رسانه هاي اجتماعي


گام هاي اساسي تعيين استراتژي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي


شبکه هاي اجتماعي يکي از ابزار هاي قوي در حوزه ي بازاريابي آنلاين هستند . کسب و کار ها به دليل بازخوردي که از بازاريابي شبکه هاي اجتماعي ديده اند به دنبال بازاريابي و کسب سود از اين طريق هستند. شبکه هاي اجتماعي يکي از ابزار هاي قوي در حوزه ي بازاريابي آنلاين هستند . کسب و کار ها به دليل بازخوردي که از بازاريابي شبکه هاي اجتماعي ديده اند به دنبال بازاريابي و کسب سود از اين طريق هستند.تعدد شبکه هاي اجتماعي باعث شده است که پيش از انجام بازاريابي شبکه هاي اجتماعي در مورد هر يک از شبکه هاي اجتماعي ، قابليت هر يک از آنها ، مخاطبان فعال در آن و . اطلاعاتي را به دست آوريد . اجراي يک کمپين بازاريابي شبکه هاي اجتماعي موفق مستم رعايت نکات زير است .


تبليغ در شبکه هاي اجتماعي


نکات طلايي در بازاريابي شبکه هاي اجتماعي


بهترين زمان اشتراک مطالب


در شبکه هاي اجتماعي زمان مشخص و دقيقي براي اشتراک گذاري وجود ندارد ولي بر اساس تحقيقات انجام شده از طرف SumAll، زمان اوج بازديد بهترين زمان اشتراک گذاري در شبکه هاي اجتماعي مشخص شده است 9 تا 11 قبل از ظهر: گوگل+ 1 تا 3 بعد از ظهر: توييتر 1 تا 4 بعد از ظهر: فيس بوک 7 تا 10 بعد از ظهرTumblr 5 تا 6 بعد از ظهر: اينستاگرام 8 تا 11 بعد از ظهر Pinterest براساس نتايج به دست آمده بانوان در ساعات انتهايي در شب ها بيشتر در شبکه هاي اجتماعي فيس بوک، اينستاگرام و پينترس فعال هستند و استفاده مي کنند


ليست ايميلي براي توسعه کمپين


تبليغاتي با توجه به رشد زياد شبکه هاي اجتماعي و . اما همچنان ايميل محبوبيت زيادي دارد براساس نتايج اعلام شده در سال 2012، 91 درصد از کاربران ، ايميل هاي خود را به صورت روزانه چک مي کنند طبق تحقيق Exact Target، ايميل تا سال 2012 محبوب ترين روش براي دريافت اطلاعات بوده است. ايميل ها نقش بسيار موثر و زيادي در توسعه بازاريابي آنلاين و کمپين هاي تبليغاتي دارند تبليغاتي شما داشته باشند. پس در طراحي سايت خود و يا از طريق برنامه نويسي در شبکه هاي اجتماعي، مکاني براي دريافت آدرس ايميل ايجاد کنيد.


تست هاي A/B طراحي کنيد


چگونه يک صاحب کسب و کار مي تواند متوجه شود که آيا کمپين او در شبکه هاي اجتماعي، به گوش مخاطباني که بايد برسد، مي رسد يا نه؟ و يا اينکه چگونه مي تواند تشخيص بدهد که چه جنس محتوايي، پرطرفدار است؟ ياري گرفتن از مشاوره کسب و کار و استفاده از تست A/B


انتشار مطالب در بستر مناسب خود


هر کدام از شبکه هاي اجتماعي با هدف خاص و ويژه اي شکل گرفته است و مخاطبان خاص خود را دارند . درک اين موضوع، مي تواند تلاش هاي بازاريابي و فروش شما را به نتيجه برساند. براي مثال شما نمي توانيد يک شرکت حقوقي را اينستاگرام يا Pinterest تبليغ کنيد. نکات بسيار کليدي و ريزي در حوزه فعاليت در شبکه هاي اجتماعي وجود دارد بعنوان مثال Evan LePage مي گويد که کاربران توييتر از عکس هاي توييت شده لذت مي برند، کاربران فيس بوک هم عکس دوست دارند ولي از اينکه از آن ها درخواست لايک کنيد بدشان مي آيد و کاربران گوگل + اغلب افرادي هستند که برند و برندينگ برايشان مهم است


خلاقيت در ارائه راهکار جديد


در دنياي ايده آل، بهينه سازي براي بازاريابي موتورهاي جستجو روشي براي ي نيازهاي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي است که بصورت رايگان عرضه مي شود، ولي با توجه به اينکه در دنياي ايده آلي قرار نداريم، سرويس هايي مانند Google Adwords طراحي شده است. تبليغات در شبکه هاي اجتماعي امر مهمي است که براي اکثر شبکه هاي اجتماعي ممکن است. زماني که به فيس بوک، يوتيوب و يا هر يک از شبکه هاي اجتماعي ديگر مبلغي پرداخت کنيد، آن ها کسب و کار شما را به افراد بيشتري نشان خواهند داد.


بازاريابي شبکه هاي اجتماعي


هدف مخاطب از فعاليت در شبکه هاي اجتماعي چيست؟


بنابراين هنر اصلي در بازاريابي ديجيتال در اين است که بدانيم افراد از فعاليت در شبکه هاي اجتماعي چه هدفي را دنبال مي کنند و با شناسايي آن هدف ها بتوانيم براي آنها راهکار پيشنهاد داده و آنها را به سمت خود بکشانيم در يک مطالعه کلي مشخص شد که عموم مردم از زمان پيدايش اينترنتي و فضاي مجازي براي اهداف زير در آنها فعاليت مي کردند :



  • افراد براي يافتن راه حل براي مشککلاتشان از فضاي مجازي استفاده مي کنند

  • در مورد مواردي که اطلاعات کافي ندارند جستجو مي کنند .

  • به دنبال راه حا هايي براي رقابت با رقبا هستند

  • راه هايي براي يادگيري مهارت هاي جديد به صورت رايگان را جستجو مي کنند


بنابراين اگر بتوانيم اين افراد سر در گم را به درستي در مسيري که ميخواهند قرار دهيم توانسته ايم روزانه افراد زيادي را براي کسب و کار خودمان به سرنخ تبديل کنيم و امر برندينگ و ديجيتال مارکتينگ را به درستي انجام دهيم . اگر بتوانيم با سرمايه گذاري بر روي آموزش هاي رايگان ، ارائه ي راه هاي ميانبر بخشي از دغدغه هاي افراد را حل کنيم به راحتي ميتوانيد مشتريان بالقوه را به مشتريان باالفعل تبذيل کرده و بازاريابي اينترنتي را به درستي انجان دهيم . بنابراين بهتر است پس از شناسايي نياز هاي کاربران با هوشمندي و طي کردن گام هاي زير فرآيند تبديل کردن آنها به سرنخ را به درستي انجام دهيم : در ابتدا نياز آنها را به درستي شناسايي کنيم



  • راه حل مناسب براي رفع آن نياز را به آنها ارائه دهيم .

  • با ارئه ي نتايج قبلي سعي در جلب اطمينان آنها بکنيم

  • در نهايت اين جلب اعتماد منجر به فروش و تبديل شدن کاربران به مشتري خواهد شد .


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : شبکه ,اجتماعي ,بازاريابي ,استفاده ,درستي ,کاربران ,بازاريابي شبکه ,اشتراک گذاري ,بازاريابي آنلاين ,دنياي ايده ,براي دريافت ,بازاريابي آنلاين هستند
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

قهوه گانودرما درمان لاغری دوست درگاه تاریک رز تم فروشگاه اینترنتی بهتابرند بررسي آثار هنري پارس ادب mohammad-pouyan-moeini